Bindinc. VOD Insights geeft inzicht in het kijkgedrag op streamingdiensten

Bindinc. VOD Insights geeft inzicht in het kijkgedrag van Nederlanders op streamingdiensten

De nieuwe datadienst Bindinc. VOD Insights geeft maandelijks inzicht in het kijkgedrag op de Nederlandse streamingdiensten. Bijvoorbeeld:

  • best bekeken VOD content op streamingplatforms;
  • hoogst gewaardeerde content op de streamingplatforms;
  • hoogste stijgers en dalers binnen de verschillende genres.

Branco Scherer vertelt in een interview met Broadcast Magazine: ‘Een kleine 70% van Nederland kijkt naar streamingplatforms. Nu lees je twee keer per jaar hoeveel abonnees Netflix en Videoland heeft, maar verder zijn het black boxen. Niemand weet waarom abonnees kijken of hoe vaak. Kijk je solo of samen? Wil je de serie bingen of juist niet? Als we vraag en antwoord op elkaar leggen wordt het pas echt interessant’.

Kijkgedrag onder Nederlanders

Iedere maand vraagt Bindinc. 4.000 Nederlanders tussen de 16 en 80 jaar naar hun kijkgedrag op de streamingdiensten. De waardevolle inzichten die hieruit voortkomen worden maandelijks gedeeld.  

‘Platforms weten redelijk goed wat eigen abonnees doen, maar niemand overziet de hele markt. Waar zit de churn bij de concurrent? Wat is de top 5 best bekeken series bij Disney+ of HBO Max? Welke genres scoren bovengemiddeld? Omdat dit nu al een maandelijkse rapportage is, wordt het een ongoing proces waaruit je trends kunt halen. Op macro- en microniveau.’, aldus Branco Scherer.

Naar welke content op streamingplatforms heeft Nederland in november gekeken?

De top drie best bekeken films en series in november zijn:

  • The Crown (Netflix)
  • Manifest (Netflix)
  • The Handmaid’s Tale (Videoland)

Volg Bindinc. op LinkedIn voor nog meer waardevolle inzichten over de Nederlandse streamingmarkt of mail naar info@bindinc.nl voor meer informatie.

Bron: Interview Branco Scherer – Broadcast Magazine 407