Bindinc. VOD Insights geeft inzicht in het kijkgedrag op streamingdiensten
16-12-2022De nieuwe datadienst Bindinc. VOD Insights geeft maandelijks inzicht in het kijkgedrag op de Nederlandse streamingdiensten.

“Wij combineren alle data die iets zegt over hoe content het gedaan heeft”, onthult Corry Siegers tijdens het Cross Media Café: State of Streaming-event. “Videocontent die al een keer is uitgezonden in de wereld of ergens online te zien is geweest. Wij verzamelen de informatie die wij daaromheen kunnen vinden in een platform, de Content Performance Insights.”
De MVP is ontwikkeld aan de hand van input van een aantal spelers in de Nederlandse markt met als doel om nog sneller en nauwkeuriger te zien of een film, serie of tv-programma een succes kan worden.
“Het gaat om de combinatie van alle data, dat maakt de magic. Wanneer je de data gaat mixen en je daar een slimme laag overheen legt, dan helpt dat heel gericht bij het aankopen van content.”
Bekijk hieronder het hele interview met Corry Siegers, head of video discovery bij Bindinc. Aan bod komen ook: andere vormen van data, de kracht van Bindinc. en de ambities voor de toekomst.
De nieuwe datadienst Bindinc. VOD Insights geeft maandelijks inzicht in het kijkgedrag op de Nederlandse streamingdiensten.
Voor het tweede jaar op rij heeft TVgids.nl de award voor ‘Website van het Jaar’ gewonnen, in de categorie ‘Media, TV en Film’.
Zie je een leuke vacature en ben je benieuwd naar Bindinc.? Collega’s Rebecca Schijven en Jeroen de Goeij geven een kijkje achter de schermen.
Op een prachtige televisieavond werden Niels van der Laan en Jeroen Woe de winnaars van de 57e Gouden Televizier-Ring met Even tot Hier. Het satirische tv-programma kreeg maar liefst 70% van de stemmen.